fot. tiktok/kassihogann
in ,

Co jest „po drugiej stronie”? 18-latka przeżyła śmierć kliniczną, jej słowa wbijają w fotel

Amerykanka Kassi Hogann to 18-latka, która przeżyła śmierć kliniczną. Dziewczyna postanowiła podzielić się swoją historią na TikToku. Powiedziała wszystkim, co jest „po drugiej stronie”. Internauci nie mogą uwierzyć.

Śmierć kliniczna pozostawiła w psychice 18-latki trwałe blizny, z którymi dzisiaj ciężko jest jej żyć.

Wstrząsająca historia 18-letniej Amerykanki

Śmierć kliniczna to stan, który wciąż budzi wiele emocji. W Internecie możemy znaleźć mnóstwo historii ludzi, którzy z niego wyszli. Wśród nich jest Amerykanka Kassi Hogann.

W filmiku na TikToku opowiedziała, że kilka lat wcześniej podjęła bardzo głupią decyzję w swoim życiu, która odbiła się na niej później. Nie powiedziała jednak, o co dokładnie chodzi.

Dziewczyna przeżyła śmierć kliniczną aż trzy razy. Za każdym razem było to ,,wciągnięcie do tunelu i wylądowanie pośród gwiazd”. Była w dziwnym i nieznanym miejscu, z którego mogła oglądać kosmos. Mimo iż nie mogła się ruszać, było jej bardzo wygodnie.

Kassi zdradziła, że poczuła obecność jej bliskich, którzy zmarli, jednak nie mogła z nimi porozmawiać i nie widziała ich. Podkreśliła, że ciężko jest jej to wszystko ubrać w słowa. Jej mózg nie pracował przez 7 minut i doszło w nim do uszkodzeń. Dziewczyna do dziś boryka się z zanikami pamięci czy kłopotami z koncentracją.

„Czułam się komfortowo wiedząc, że moi bliscy są ze mną, mimo że nie byli obok mnie ani astronomicznie, ani fizycznie […] Kiedy się obudziłam, zrobili tomografię komputerową mojego mózgu i zobaczyli małe części, które były zaciemnione. Powiedzieli mi, że mogą się zregenerować, ale to mało prawdopodobne” – powiedziała Kassi.

Czym jest śmierć kliniczna?

Śmierć kliniczna to nic innego jak zanik oznak życia, który nie przekłada się na zanik pracy każdego z organów. Dochodzi wtedy do wstrzymania akcji serca, krążenia krwi, ustaje tętno i oddech.

Proces ten jest odwracalny, tak jak miało to miejsce w przypadku Kassi Hogann. Musi jednak dojść do resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Mnóstwo osób jest zdania, że śmierć kliniczna jest dowodem na istnienie życia pozagrobowego i duszy.

Podzielcie się tą ciekawą informacją z innymi.