fot. tiktok @nicolecmackenzie
in ,

Maść lecznicza sprawiła, że 26-latka przeżywa horror. Teraz ostrzega przed nią inne kobiety

Nicole Mackenzie, 26-letnia mieszkanka Glasgow w Szkocji, od lat zmaga się z egzemą, która objawia się stanem zapalnym skóry, świądem i zaczerwieniem. W zeszłym roku uznała, że sięgnie po specyfiki ze sterydami, aby złagodzić objawy choroby. Niestety, po pewnym czasie zauważyła, że stan jej skóry znacznie się pogorszył, a produkt wyżarł jej skórę.

Portal abcZdrowie opisał historię tej młodej kobiety, która teraz ledwo może się ruszać z powodu poparzeń na ciele. Całe dnie spędza na nakładaniu kremu nawilżającego co 30 minut, owijaniu się folią, by utrzymać wilgoć na skórze oraz leżeniu. Jej stan jest szerzej znany jako zespół objawów po odstawieniu miejscowych sterydów.

Koszmar 26-latki

Nicole Mackenzie skarży się na ogromny ból, który towarzyszy jej codziennie. Nie jest w stanie nosić zwykłych ubrań, a od października chodzi tylko w piżamie. Nawet zwykłe czynności, takie jak wzięcie prysznica, sprawiają jej trudności. To dramatyczna sytuacja, która pokazuje, że należy ostrożnie dobierać specyfiki do pielęgnacji skóry, a w przypadku chorób skóry, najlepiej zasięgnąć porady lekarza.

„Nie mogę nosić zwykłych ubrań na co dzień. Od października chodzę w piżamie. Każde ubranie, takie jak dżinsy i koszulka po prostu ranią moją skórę. Czuję wtedy wielki ból” – przyznała zrozpaczona 26-latka.

I dodała:

„To nie jest jak wysypka, to jest jak żółte cieknące płyny wydobywające się z mojej skóry i powodujące, że pokrywa się skorupą. Jest na całym moim ciele. Wszędzie jest okropnie, ale moja twarz jest najgorsza”.

Obecnie 26-latką opiekuje się jej mama.

Szkotka przyznała, że decyzja o rozpoczęciu kuracji sterydami nie była podjęta w przeciągu jednej chwili – kobieta myślała o tym latami.

„W niektóre dni bardzo cierpiałam. Czułam, że moja skóra jest tak uszkodzona, że nie mogę tak żyć wiecznie. Kiedy patrzę w lustro, mam złamane serce. Po prostu to już nie jestem ja. To tak, jakbym patrzyła na inną osobę” – żali się Szkotka.

Młoda kobieta dostała od dermatologa lek immunosupresyjny. Dzięki niemu stan skóry ma się polepszyć…

Teraz 26-latka chce ostrzec wszystkich przed niebezpiecznymi konsekwencjami przyjmowania sterydów.

@nicolecmackenzie Replying to @Alyssa Marie ♬ original sound – Nic 🌸

Podziel się jej apelem z innymi!