in

To już pewne. Można dostać nawet 1500 zł wsparcia, znamy szczegóły.

W miniony poniedziałek rząd przyjął projekt ustawy dotyczącej zamrożenia cen prądu dla gospodarstw domowych. Oprócz tego pojawiła się opcja rekompensaty dla tych, którzy wykorzystują energię do ogrzewania.

Wszystko zostało już postanowione. O czym powinni wiedzieć Polacy? Znamy szczegóły, lepiej się z nimi zapoznać.

Można dostać nawet 1500 złotych

Przyjęto projekt ws. zamrożenia cen prądu w 2023 roku dla gospodarstw domowych na poziomie z 2022 roku. Niższe ceny dotyczyć będą tych odbiorców, którzy nie przekroczą limitu zużycia na poziomie 2000 kWh rocznie.

„Gwarantowana cena będzie obowiązywać do 2 tys. kWh rocznie dla wszystkich gospodarstw domowych, do 2,6 tys. kWh rocznie dla rodzin z osobami niepełnosprawnymi. Rząd zdecydował, że dla dużych rodzin i rolników limit zużycia energii elektrycznej zostanie podniesiony do 3000 kWh rocznie” – czytamy na money.pl.

Poza tym można spodziewać się specjalnych dodatków elektrycznych dla tych odbiorców, którzy korzystają z energii elektrycznej przy ogrzewaniu, w tym także pompy ciepła. Wysokość takiego dodatku będzie wynosić 1000 zł, a w chwili, gdy roczne zużycie energii elektrycznej wyniesie ponad 5 MWh, zostanie on podwyższony do 1500 zł. Warunkiem skorzystania z takiego dodatku jest uzyskanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

„O dodatek elektryczny będzie można ubiegać się w gminie, w swoim miejscu zamieszkania. Z rozwiązania będzie mogło skorzystać ok. 800 tys. gospodarstw domowych, na które rząd przeznaczy ok. 1 mld zł” – zaznacza serwis money.pl.

Obecny kryzys pozwala Polakom na skorzystanie także z innych dodatków. Mowa o jednorazowym wsparciu dla gospodarstw domowych – można dostać:

3000 zł – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe zasilany peletem drzewnym albo inny rodzajem biomasy, z wyłączeniem drewna kawałkowego;
1000 zł – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane drewnem kawałkowym;
500 zł – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG;
2000 zł – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł olejowy.

Podziel się tymi ważnymi informacjami z innymi!

Źródło: money.pl