in

69-letni Rosjanin walczy w obronie Ukrainy. Wystąpił z apelem do całego świata

69-letni Serhij Loiko pochodzący z Rosji postanowił pomóc Ukrainie i sięgnął po broń. Nie zgadza się z tym, co robi Putin i chce, aby atak jak najszybciej dobiegł końca.

„Przyjechałem tu na Ukrainę, na przedmieścia Kijowa, aby bronić Ukrainy przed moją ojczyzną, przed Putinem – dzisiejszym Hitlerem” – tłumaczy na nagraniu, które trafiło do sieci.

Waleczny Rosjanin

Atak Rosji na Ukrainę trwa już siedemnasty dzień. Do Ukraińców cały czas przyłączają się ochotnicy, którzy nie godzą się na to, by Rosja przeprowadzała tak brutalną inwazję.

Wśród takich osób znalazł się 69-letni Serhij Loiko. Przybył do Kijowa z Rosji, aby pomóc Ukrainie. Mężczyzna był przez większość swojego życia korespondentem dla głównych amerykańskich magazynów. Podkreślił, że nigdy w życiu nie zdecydował się na taki krok jak teraz.

„W swojej dziennikarskiej karierze byłem świadkiem wielu konfliktów zbrojnych i wielu wojen, ale nigdy nie stanąłem po czyjejś stronie, nigdy nie chwyciłem za broń, bo to byłoby nieprofesjonalne” – słyszymy na nagraniu, które zostało opublikowane przez Sztab Sił Zbrojnych Ukrainy.

Rosjanin chwycił za „Kałasznikowa” i chce pomóc Ukrainie wygrać.

„Przyjechałem tu do Ukrainy, na przedmieścia Kijowa, aby bronić Ukrainy przed moją ojczyzną, przed Putinem – dzisiejszym Hitlerem” – mówi.

Podkreślił, że wojna w Ukrainie „to bitwa między ciemnością a światłem”.

„Apeluję do Was – ludzi z doświadczeniem bojowym, z doświadczeniem w szkoleniu wojskowym, czy to w USA, czy gdzie indziej na świecie. Rozumiem, że rządy waszych krajów nie mogą być zaangażowane w walkę, ponieważ obawiają się, że może to sprowokować nuklearną konfrontację z Moskwą. Ale ty osobiście, jeśli chcesz pomóc Ukrainie w obronie jej niepodległości i wolności, skontaktuj się z ambasadą Ukrainy w swoim kraju.”

Serhij Loiko zaznaczył, że to, co się teraz dzieje to „początek III wojny światowej”. Apeluje, by walczyć o Ukrainę, co w praktyce oznacza walczyć o cały świat.

„Walczymy tu nie tylko o Ukrainę, nie tylko o jej niepodległość, nie tylko o Ukraińców i ich bliskich, walczymy tu za Was, o cały świat, bo to początek III wojny światowej. Przyjdź i pomóż nam! Ukraina cię potrzebuje! Chwała Ukrainie!”

Źródło: o2.pl, Fot. General Staff of the Armed Forces of Ukraine