in

Nowy projekt rządu w wersji 2.0 dotknie wszystkich Polaków. Premier podjął już decyzję.

Inflacja nie zwalnia, w ostatnim czasie ceny paliw ostro poszły w górę, dlatego też rząd postanowił ruszyć na pomoc obywatelom z nowym projektem – tarczą antyinflacyjną 2.0.

– „Zdecydowałem, że obniżymy stawkę VAT na paliwa z 23 proc. na 8 proc., co przełoży się na obniżkę ceny litra benzyny i diesla na stacji od 60 do 70 groszy” – mówi Morawiecki.

– „W przyszłym tygodniu ogłosimy tarczę antyinflacyjną 2.0. Bardzo ważną decyzją będzie kolejna obniżka podatków. Zdecydowałem, że obniżymy stawkę VAT na paliwa z 23 proc. na 8 proc., co przełoży się na obniżkę ceny litra benzyny i diesla na stacji od 60 do 70 gr. Cena powinna spaść do około 5 zł. Pamiętajmy, że na początku grudnia 2021 r. litr kosztował już ponad 6 zł. Najpierw był pierwszy ruch, cena spadła zgodnie z zapowiedziami do ok. 5,70 zł, a teraz obniżymy ją o kolejne 60-70 gr” – powiedział premier Mateusz Morawiecki w piątkowym wywiadzie dla Interii.

Premier poinformował również, że obniżka powinna wejść w życie już od początku lutego i że niższe stawki będą obowiązywać „na początek na pół roku”. Ponadto postanowił, że nie będzie czekać na odpowiedź UE na tą propozycję.

– „Chcę to zrobić, bo bardziej interesuję się tym, co myślą Polacy w Gorlicach albo Szczecinku, w Ełku, Rawiczu czy Siedlcach, niż europejscy biurokraci w Brukseli albo w Berlinie” – powiedział Mateusz Morawiecki.