fot. pixabay
in

Taki prezent dostało dziecko na komunię świętą. „Niesmak pozostał”

Jedna z ważniejszych chwil w życiu dziecka to pierwsza komunia święta. To czas, w którym dziecko staje się pełnoprawnym członkiem Kościoła katolickiego i przystępuje do sakramentu Eucharystii. Niestety, dla wielu rodzin jest to również bardzo kosztowne wydarzenie.

Zamiast skupiać się na duchowej wartości tego momentu, rodzice często koncentrują się na organizacji wystawnego przyjęcia.

Kosztowna uroczystość

Ten temat postanowiła poruszyć użytkowniczka Twittera…

W związku z kosztami związanymi z organizacją, rodzice mają duże oczekiwania co do wartości prezentów. Pod wpisem rozwija się debata na temat odpowiednich upominków dla dzieci z okazji komunii w roku 2023.

Według internautów, pierwsza komunia święta straciła swój duchowy charakter i stała się wyłącznie okazją do otrzymania prezentów. Choć tradycja ta ma głębokie religijne znaczenie, wiele osób skupia się na materialnych aspektach tego wydarzenia.

Zdaniem internautów, wpływ na to ma przede wszystkim konsumpcyjny styl życia, który promuje kult pieniądza i zwiększa presję na posiadanie drogich prezentów. W ten sposób pierwsza komunia święta staje się wyścigiem po najlepszy prezent, a sama uroczystość traci na wartości duchowej.

McBooki, quady, polisy posagowe, a nawet kucyki – to tylko kilka pomysłów, które przychodzą obecnie wielu ludziom do głowy. Oczekiwania stawiane przez niektórych rodziców są dość szokujące.

„… jeszcze nie dałam do koperty, a już boli. Nie wiadomo, ile też nie zamierzam dawać, to w końcu nie moje dziecko + na urodziny mojego kota karmy też jej nikt nie kupuje w ramach prezentu” – czytamy na Twitterze.

„Spadłem z krzesła po tekście – „to co na komunię Wioli kupisz? Laptop czy quada? Słyszałam, że MacBooki są fajne, bateria długo trzyma… Nadal mówimy o 8-letnim dziecku. Dostała kolczyki, ona niczemu nie winna, ale jak w tym kawale, niesmak pozostał” – pisze internauta.

A Ty? Co o tym sądzisz? Daj znać w komentarzu!

Źródło:parenting.pl