fot. Tiktok
in

Zaklejanie ust taśmą na noc? Niebezpieczny trend z TikToka, eksperci biją na alarm.

W sieci możemy znaleźć mnóstwo trendów, trików i porad, które w momencie stają się prawdziwym hitem. Warto jednak podkreślić, że nie zawsze są one zdrowe i bezpieczne, dlatego powinniśmy pozostawać ostrożni i zachować rozwagę.

W ostatnim czasie na TikToku bardzo modne stało się zaklejanie ust taśmą na noc. Specjaliści alarmują, by tego nie robić!

„Jest to jeden z najbardziej niebezpiecznych trendów, o których słyszałem od jakiegoś czasu” – przyznał dr David Culpepper.

Niebezpieczny trik

TikTok to miejsce pełne ciekawych, ale często i niebezpiecznych treści. Niektóre z porad nie powinny nigdy ujrzeć światła dziennego. Bez wątpienia należy do nich zaklejanie ust taśmą klejącą. Dlaczego niektórzy decydują się skorzystać z tego triku? Ma to wpływać na poprawę jakości snu. TikTokerka Chance Culp przyznała, że dzięki temu lepiej jej się śpi. Większość internautów nie widzi w tym jednak niczego zachęcającego.

@allstyleschanceculp Reply to @crafty.mimi #mouthtape #mouthtaping #mouthtapingforsleep ♬ original sound – Chance Culp

„Nie mogłabym tak nigdy. Nie mogę nawet oddychać, gdy mam na sobie skarpetki” – czytamy.

„Wygląda przerażająco” – dodaje ktoś inny.

„Udusiłabym się” – pisze internautka.

Z kolei Cory Rodriguez, znany jako @HealthWithCory poinformował na profilu, że „celem jest oddychanie przez nos podczas snu zamiast przez usta”.

„To sprawi, że twoja jama ustna będzie zdrowa, będziesz lepiej spać i nie będziesz chrapać” – wyjaśnia.

@healthwithcory 😂 Be honest, would you try this? #mouthtaping #nosebreathing #breathing #breathe #breath #wellness #health #oralhealth #healthymouth #sleep #sleepy ♬ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

Co na to eksperci?

„Jest to jeden z najbardziej niebezpiecznych trendów, o których słyszałem od jakiegoś czasu i jestem mocno zaniepokojony, że jest propagowany jako trend „zdrowotny”. Mówiąc wprost: celowe zaklejanie dróg oddechowych podczas snu to okropny pomysł” – powiedział dr David Culpepper w rozmowie z Fox News Digital.

Z kolei James Wilson, ekspert od snu, przekazał dla Newsweeka, że nie powinni tego robić szczególnie ci, którzy borykają się z bezdechem nocnym.

„W ten sposób można pogorszyć swoje zdrowie i przyczynić się do bardziej poważnych problemów, takich jak choroby serca, przewlekła choroba płuc i udar mózgu” – alarmuje Wilson.

źródło: gazeta.pl