fot. youtube/Channel 4/Embarrassing Bodies
in ,

Ten facet nie mył zębów od 20 lat. Dentysta nie mógł uwierzyć w to, co widzi.

Codzienne mycie zębów staje się czynnością wręcz automatyczną, nad którą większość z nas dłużej się nie zastanawia. Wiemy, że musimy myć zęby – żeby były zdrowe i żeby czuć się komfortowo. Jednak istnieją ludzie, dla których mycie zębów nie jest takie oczywiste.

Niecodzienna gwiazda w programie

Doskonałym przykładem jest 21-letni Jay, który nie myje zębów od 20 lat. Postanowił, że wystąpi w programie „Embarrassing Bodies”, co w tłumaczeniu znaczy „Ciała, których można się wstydzić”.

Momentalnie stał się gwiazdą programu, a dentyści i ortodonci nie mogli uwierzyć w jego historię.

Poza tym, że nie szczotkował zębów, nie korzystał z nici dentystycznej czy płynów do płukania jamy ustnej. Pił napoje gazowane i źle się odżywiał. Każdej osobie, która myje zęby każdego dnia, z pewnością nie mieści się to w głowie.

Czas na zmiany

Uzębienie mężczyzny było w naprawdę złym stanie i po 20 latach postanowił, że coś z tym zrobi – dlatego zgłosił się do programu.

,,Przez lata jadłem niewłaściwą żywność, piłem wiele napojów gazowanych i naprawdę nie dbałem o zęby” – mówi Jay w programie „Embarrassing Bodies”.

Zęby mężczyzny były tak zepsute, że powoli zaczęły wypadać. Dopiero wtedy zrozumiał, że pora na zmiany. Poza tym chciał zostać fizjoterapeutą, a pacjenci na pewno nie chcieliby przychodzić do kogoś z takim uzębieniem.

,,Chciałbym pracować w zawodzie fizjoterapeuty, ale mój kontakt z ludźmi z pewnością nie byłby dla nich czymś miłym. Jestem tym faktem zawstydzony” – zwierza się.

Dziś zęby 21-latka dzięki specjalistom zmieniły się nie do poznania. Specjaliści wykonali naprawdę kawał dobrej roboty, jednak Jay musi pamiętać, że mycie zębów należy do podstawowych codziennych czynności!

Źródło i fotografie: Channel 4/Embarrassing Bodies