in

Łukasz Szumowski i jego rodzina złapali koronawirusa. Gdzie doszło do zakażenia?

Były minister zdrowia, Łukasz Szumowski, jest zakażony koronawirusem. Nieoficjalnie wiadomo również, że pozytywny wynik testu otrzymali także rodzice polityka i najmłodsza z jego córek.

Rzecznik Ministerstwa Zdrowia nie zamierza się wypowiadać w jego sprawie. „Jest osobą prywatną” – tłumaczy.

O zakażeniu pierwszy miał dowiedzieć się ojciec Szumowskiego, u którego w szpitalu wykonano test na koronawirusa. Jak wynika z nieoficjalnych ustaleń dziennikarzy RMF FM żona byłego szefa resortu zdrowia i trójka jego synów ma negatywne wyniki testu. Zarówno Łukasz Szumowski, jak i cała jego rodzina czuje się dobrze.

Gdzie doszło do zakażenia?

Na portalu Onet czytamy, że były minister zdrowia nie zaraził się podczas wyjazdu do Hiszpanii. Po urlopie wykonano testy i były one negatywne. Do zakażenia doszło w Polsce.

Szumowski nie ma pojęcia, gdzie mógł zarazić się koronawirusem. Wielu Polaków było pewnych, że w Hiszpanii, z racji tego, że sytuacja epidemiologiczna pozostawia tam wiele do życzenia. Sam wyjazd byłego ministra zdrowia wzbudzał dużo kontrowersji.

„To nawet nie Hiszpania. Spędziłem na morzu ok. 10 dni z jedną osobą. Wydawało mi się, że trochę prywatności będzie można uzyskać, żeglując po oceanie. Okazuje się, że nawet tam niestety ktoś robi zdjęcia, co nie jest przyjemne. Ale wakacje się udały” – tłumaczy Łukasz Szumowski w Porannej rozmowie w RMF FM.

„Spędziliśmy ponad 100 godzin, żeglując. Na ląd zeszliśmy tylko raz – i to na wysepkę, z tego, co wiem, nie było ani jednego przypadku koronawirusa. Byliśmy we dwóch, więc było bezpiecznie” – dodaje.

W ciągu ostatniej doby potwierdzono kolejnych 1306 przypadków zakażeń koronawirusem. Dziś zmarło 15 osób, najmłodsza miała 33 lata.

Źródło: Onet/ RMF FM