in

Kobieta schudła 105 kg po tym, jak uświadomiła sobie, że jest „zbyt młoda by umierać”.

Czasami potrzebujemy w swoim życiu bodźca. Bodziec może przybrać różny kształt i formę, w zależności od tego kim jesteśmy i co musimy zmienić w swoim życiu. Często jest to moment nagłego zrozumienia, szerszego otworzenia oczu, które wstrząsa co żywego i wymusza wprowadzenie zmian.

Dla Heather Oset, fryzjerki, ta pobudka pojawiła się w postaci ostrych bólów w klatce piersiowej i kołataniem serca. Na szczęście spowodowało to zmianę, która przyniosła jej ogromne korzyści – schudła 105 kg!

Kilka lat temu Heather Oset suszyła włosy klienta, gdy zaczęła odczuwać ból w klatce piersiowej i kołatanie serca. Zlekceważyła to i dalej wykonywała swoją pracę, ale nawet po pewnym czasie ból nie zelżał.
Heather zgłosiła się do szpitala na badania. Jako kobieta ważąca 165 kg, wiedziała, że masa jej ciała może mieć wpływa na zdrowie.

Według własnych słów Heather, jej czas spędzony w szpitalu sprawił, że dostrzegła, jak wygląda jej sytuacja.
„Pamiętam, że czułam się tak zawstydzona, kiedy zdejmowali ze mnie ubranie i przyczepiali wszystkie te rurki i ekg, a ja byłam w połowie naga, wszyscy mnie widzieli – wyjaśniła.
„Czułam, jakbym uderzyła o dno i wszystkie myśli w mojej głowie mówiły: O mój Boże, umrę. Jestem za młoda by umierać.”

Na szczęście okazało się, że nie był to atak serca. Hormony w ciele Heather nie działały poprawnie ze względu na zły stan zdrowia i nadmierną masę ciała.

Heather powiedziała, że jej problemy z wagą są wynikiem trudnego dzieciństwa, a życie w jej domu było szczególnie trudne.
„Mój ojciec mnie obrażał, a ja za każdym razem, gdy zdarzyło się coś złego, biegłam do lodówki i zjadałam wszystkie ciastka i przekąski, które mogłam znaleźć, ponieważ należały do niego i chciałam z nim walczyć w ten sposób, skoro fizycznie nie byłam w stanie.

Nigdy tak naprawdę nie rozmawiałam o tym z nikim. Czułam się zawstydzona i skrępowana, więc w zamian po prostu zajadałam moje uczucia, co kontynuowałam przez lata.”

W 2014 roku Heather i jej chłopak postanowili się pobrać. Wiedzieli, że chcą spędzić ze sobą resztę życia i założyć rodzinę. Jednak po spędzeniu czasu w szpitalu, lekarze poinformowali Heather, że jeśli będzie chciała zajść w ciążę, to musi schudnąć.

Co więcej, Heather chorowała na cukrzycę, cierpiała na bóle pleców i nóg oraz bezdech senny. Krótko mówiąc, życie nie było łatwe.

Heather powiedziała: „Moja waga powstrzymywała mnie w każdym aspekcie mojego życia między rodziną, pracą i codziennymi czynnościami.”
Chcąc zmienić swój los, Heather zarezerwowała spotkanie z chirurgiem bariatrycznym, aby przeprowadzić procedurę redukcji masy ciała. Aby zakwalifikować się do operacji, Heather musiała samodzielnie zrzucić 10 kilogramów. Wyrzuciła napoje gazowane, gotowała sobie obiady i piła na śniadanie koktajle proteinowe.

Zadziałało! W styczniu Heather przeszła operację i uznała ją za nowy początek, drugą szansę na życie w sposób, w jaki zawsze chciała.
„Nigdy nie sądziłam, że schudnę do 57 kilogramów! Schudłam w sumie 105 kilogramów, w tym 10 straciłam przed samą operacją… Nie jestem już cukrzykiem, mam nadciśnienie, bezdech senny, ale ostatecznie będę mogła pewnego dnia założyć rodzinę.”

Heather wygląda dziś jak zupełnie inna osoba.
Heather, jesteś inspiracją dla wszystkich, którzy walczą w podobnych bitwach. Wiemy, że nie było to łatwe, ale trzymałaś się swoich postanowień i nie zrezygnowałaś z siebie, dopóki nie osiągnęłaś swojego celu.
Podziel się tą inspirującą historią ze swoimi znajomymi!