fot. ig @claudiaraia
in

Była pewna, że to menopauza. To, co usłyszała od lekarza, doprowadziło ją do łez

Claudia Raia, znana brazylijska aktorka i osobowość telewizyjna, zaskoczyła wszystkich, zachodząc w ciążę w wieku 55 lat. Początkowo błędnie przypisała pierwsze objawy ciąży menopauzie, nie spodziewając się, że będzie w stanie ponownie zostać mamą.

Jej niezwykłą historię poznał już cały świat.

Była pewna, że to menopauza

Podczas wywiadu z brazylijską reporterką Renatą Ceribelli, Claudia Raia ujawniła, że ona i jej mąż, Jarbas Homem de Mello, doświadczyli niepowodzenia w próbie zapłodnienia in vitro kilka lat temu. Para postanowiła nie kontynuować kolejnych prób tego rodzaju.

„Spojrzałam wtedy na Boga i powiedziałam sobie: „Ok. Rozumiem. To nie miało się wydarzyć”” – zwierzyła się aktorka.

Claudia uznała, że nie ma co robić sobie nadziei na kolejne dziecko. Pogodziła się, że będzie matką dwójki pociech.

Wtedy stało się coś niezwykłego… zaszła w ciążę po raz kolejny, mając 55 lat!

„Kiedy lekarz poprosił mnie o beta, ciążowe badanie krwi, powiedziałam: „Jesteś szalony. Mam 55 lat”. Potem zrobiłam test i okazało się, że jest to ponad trzeci tydzień ciąży. Pomyślałam, że to nie może być prawda” – opowiadała wzruszona Raia.

11 lutego na świat przyszedł jej ukochany synek, Luca.

„Jesteśmy przepełnieni szczęściem i miłością” – czytamy na Instagramie kobiety.

Mylenie ciąży z menopauzą

Mylenie objawów ciąży z menopauzą jest zjawiskiem dość powszechnym, zwłaszcza u kobiet w okolicach 40-50 lat. W obu przypadkach mogą występować podobne objawy, co może prowadzić do pomyłek i niezrozumienia sytuacji.

Ciąża i menopauza mogą powodować nieregularne miesiączki lub ich całkowity brak. Zarówno ciąża, jak i menopauza mogą prowadzić do zmian w organizmie, takich jak zwiększenie wagi ciała, zmęczenie, wahania nastroju, uczucie gorąca czy bezsenność.

W przypadku wątpliwości, zawsze warto skonsultować się z lekarzem.

Podziel się tą niezwykłą historią z innymi!