fot. Facebook/Bethany Gambardella-Greenway
in ,

Lekarz zapewniał ją, że ta plamka na czole jest niegroźna. Rok później okazała się śmiertelną chorobą.

Poniższa historia z pewnością przekona cię do tego, by przestać się opalać. Warto pamiętać, że ze słońcem nie ma żartów. I czasami dłuższy kontakt z nim może się okazać śmiertelnie niebezpieczny.

Pewna kobieta z Austin w Teksasie należała do jednej z tych, które ignorują ostrzeżenia związane z rakiem skóry. Jednak któregoś dnia, około trzech lat temu, dostrzegła na swoim czole dużą plamę, która po pewnym czasie zaczęła ją niepokoić. Bethany Gambardella-Greenway była w tamtym okresie w ciąży i przez długi czas myślała, że ta zmiana wynika ze zmian hormonalnych.

W końcu udała się do lekarza. Dermatolog oznajmił jej, że takie zmiany są typowe w czasie ciąży, a plamka jest związana z wiekiem. Jednak okazało się, że bardzo się mylił, co do swojej diagnozy.

Po okresie 1,5 roku plama zaczęła być dla kobiety bolesna. Postanowiła ją dokładnie zbadać. Po tym, jak pobrano wycinek, wszystko wskazywało na jedno – Bethany cierpi na bardzo ciężką postać raka skóry – czerniaka desmoplastycznego.

Lekarze zdołali go usunąć, jednak stało się to zdecydowanie za późno. Doszło do przerzutów węzłów chłonnych i kości, więc Bethany była zmuszona poddać się radioterapii. To był październik 2016 roku.

,,Bardzo źle wspominam naświetlanie. Sprawiło, że całe wnętrze moich ust zostało zniszczone. Bardzo bolała mnie szyja, skórę miałam w ranach, nie czułam smaku potraw, a włosy zaczęły mi bardzo wypadać.” – kobieta zwierzyła się na portalu społecznościowym Facebook.

Leczenie sprawiło, że Bethany schudła aż 18 kg. Wiedziała, że jej ciało będzie zmuszone do ciągłej walki.

W obecnej chwili kobieta pożegnała się z rakiem i nie przechodzi bolesnych naświetleń. Bethany zawsze była szczera, co do swojej choroby i chętnie dzieliła się swoją walką od samego jej początku aż do końca. Czuła, że nie może się poddać.

Kobieta apeluje o to, aby chronić skórę przed słońcem, a co najważniejsze – unikać bezpośrednich promieni. Wie, co to znaczy przeżyć prawdziwy koszmar i uświadamia innym, jak zawczasu powinni działać.

,,Zaprzestańcie opalania się, chodzenia na solarium. Opalona skóra to nie jest ładna skóra. To skóra uszkodzona.”
– przestrzega Bethany.

Koniecznie podzielcie się tą historią z innymi, aby więcej osób było świadomych tego, jakim zagrożeniem może być dla nas słońce.

Warto o tym pamiętać!