in

56-latek na kwarantannie od 14 miesięcy. Wykonał już 78 testów na koronawirusa.

56-latek z Turcji chorujący na białaczkę to jedyny mężczyzna, którego tak długo trzyma infekcja koronawirusem. Wirus został u niego wykryty 14 miesięcy temu i przez cały ten czas pacjent przybywa w izolacji domowej albo w szpitalu. Zrobiono mu aż 78 testów i każdy daje pozytywny wynik.

Muzaffer Kayasan dowiedział się o zakażeniu COVID-19 w listopadzie 2020 roku. W wyniku zakażenia potrzebował hospitalizacji, jednak wypisano go, gdy objawy stały się mniej dokuczliwe. Miał czekać na wyzdrowienie w swoim domu w dzielnicy Sarıyer w Stambule, jednak do tej pory wszystko wskazuje na to, że w jego organizmie dalej szaleje wirus.

Nietypowy przypadek

56-latek zrobił test po dwóch tygodniach domowej izolacji, jednak okazał się on pozytywny. Kayasan po prostu nie mógł w to uwierzyć.

Mężczyzna był w szpitalu przez dziewięć miesięcy, po czym następne pięć miesięcy spędził w domu. Wykonano mu 78 testów i za każdym razem wynik okazywał się być pozytywny. Jak wynika z doniesień tureckich mediów, to prawdziwy rekord.

Kayasan ma kontakt ze swoimi dziećmi i wnukami tylko przez okno. Jest zmęczony tą sytuacją. Ihlas News Agency (IHA) przekazało, że w miniony piątek poprosił władze o pomoc – nie chce już tak dłużej żyć.

Wirus zaatakował jego organizm i nie chce odpuścić prawdopodobnie w wyniku tego, że układ odpornościowy jest słaby przy białaczce. Mężczyzna dostaje leki i to one utrzymują go przy życiu. „To bardzo trudny proces” – żali się.

„Myślę, że jestem bardziej narażony na wirusa niż inni. Nawet kot przechodzący obok za oknem może mnie zarazić. Wyzdrowiałem, ale nadal mam w ciele resztki COVID-19. To jedyne wyjaśnienie, jakie otrzymałem w związku z pozytywnymi testami” – dodaje.

Kayasan przekazał, że zakażenie koronawirusem zniszczyło mu życie. Nie ma kontaktu z nikim.

„Nie mam żadnego problemu poza tym, że nie mogę dotknąć moich bliskich. To jest bardzo trudne. Nie mogę się nawet zaszczepić ze względu na mój stan” – mówi, apelując jednocześnie o to, aby ludzie się szczepili, jeśli mają taką możliwość.

Źródło: Sputnik Türkiye