in

20 zwierząt, które odbierają najwięcej ludzkich żyć w ciągu roku. Numer jeden Cię zaskoczy!

Ludzie giną codziennie w wyniku ataku bezpośredniego lub pośredniego różnych stworzeń.

Niektóre są naprawdę zaskakujące, a początek i koniec listy dowodzi, że nie znamy swojej planety tak dobrze jak nam się wydaje.

20. Rekiny

Wszyscy boimy się ataku rekinów, ale czy słusznie? Ich zła reputacja wzięła się prawdopodobnie z filmu „Szczęki”, bo choć zdarza się, że rekiny zabijają ludzi, to takich wypadków jest zaledwie kilka rocznie.

19. Lamparty

Co roku 15 osób ginie w wyniku spotkania z lampartem. Najczęściej zdarza się to w Indiach.

18. Konie

Przez konie życie traci około 20 osób rocznie – najczęściej w trakcie rodeo.

17. Krowy

Krowy oczywiście nikogo nie atakują, ale są ciężkie i silne. W związku z tym często dochodzi do wypadków z udziałem krów.

16. Mrówki

Z powodu ugryzień mrówek w wyniku wstrząsu anafilaktycznego umiera około 30 osób każdego roku.

15. Pająki

Doprowadzają do około 50 zgonów w ciągu roku.

14. Pszczoły

Zabijają średnio 53 osoby rocznie.

13. Tygrysy

Rocznie dochodzi do kilkuset ataków tygrysów około 100 z nich kończy się śmiercią człowieka.

12. Jelenie

To nie one same są przyczyną, ale kierowcy, którzy na uderzają w nie na drodze. Około 120 osób ginie rocznie w wypadkach z udziałem jeleni.

11. Meduzy

Meduzy uśmiercają nawet 150 osób rocznie.

10. Słonie

Nawet do 500 osób ginie w wypadkach z udziałem słoni.

9. Krokodyle

Rocznie ginie przez nie aż 1000 osób.

8. Tasiemce

Aż 20 lat mogą spędzić w ciele człowieka. Uśmiercają 2000 osób każdego roku.

7. Skorpiony

Aż 5000 osób rocznie traci przez nie życie.

6. Zajadkowate

Przenoszą choroby, przez które ginie nawet 10 000 osób.

5. Mucha tse-tse

Potrafi uśmiercić 10 000 osób w ciągu roku.

4. Psy

To duża niespodzianka. Nasze wierne pupile doprowadzają do 25 000 zgonów rocznie, a zdecydowana większość z nich spowodowana jest przez wściekliznę.

3. Węże

Mają na swoim koncie od 50 000 do 100 000 ofiar rocznie.

2. Komary

725 000 zgonów rocznie w wyniku chorób przenoszonych przez komary – w tym aż 600 tysięcy umiera na malarię.

1. Ludzie…

Niestety śmierci, których przyczyną są ludzie jest zdecydowanie najwięcej. To smutna prawda, ale sami dla siebie stanowimy największe zagrożenie…