fot. zdjęcie poglądowe
in

Córka chciała się przytulić, matka odmówiła. Powód wywołał burzę w sieci

Użytkowniczka bardzo popularnego portalu społecznościowego Reddit, podzieliła się swoimi trudnościami wychowawczymi dotyczącymi jej 11-letniej córki. Kobieta opisała sytuację, która miała miejsce podczas wspólnego oglądania telewizji. Dziewczynka postanowiła przytulić się do matki, ale ta odmówiła.

Według relacji kobiety, uznała ona swoją córkę za „zbyt dużą”, aby objąć ją i okazać jej czułość w ten sposób. Post na forum wywołał wiele kontrowersji, a internauci byli podzieleni.

Nie chciała przytulić córki

„Moja córka jest bardzo niska jak na swój wiek, przez co czasami jest brana za młodsze dziecko. Uwielbia wskakiwać na kolana moje lub męża i przytulać się, gdy siedzimy na kanapie” – pisała 37-latka.

I dodała:

„Próbowała wskoczyć mi na kolana i przytulić się, a ja powiedziałam, że jest na to za stara i ma ze mnie zejść. Bardzo się zdenerwowała, zeszła ze mnie, poszła do swojego pokoju i trzasnęła drzwiami”.

Wiele osób wyrażało zaniepokojenie tym, że matka nie okazywała swojej córce miłości i bliskości emocjonalnej. Jednocześnie inni byli zdania, że kobieta ma prawo do własnych granic i decyzji w kwestii okazywania fizycznej czułości swojemu dziecku.

Jedna z użytkowniczek portalu Reddit zdziwiła się, kiedy dowiedziała się, że istnieje granica wieku dla okazywania uczuć rodzicielskich. Kobieta napisała, że nie zdawała sobie sprawy, że w pewnym momencie dziecko jest już „za duże” na to, aby siadać na kolanach rodziców czy otrzymywać przytulania. Podobnego zdania byli niektórzy internauci.

Jednakże, jedno jest pewne – wychowanie dziecka to bardzo indywidualna sprawa, a każdy rodzic powinien decydować, jakie podejście będzie najlepsze dla jego dziecka.