in

Wykopał w ogródku skrzynię z czasów wojny. To, co kryło jej wnętrze, wzbudziło wiele emocji!

Lukichev Dmitry na tyłach letniego domku w Besh-Küngöy w Kirgistanie, w pobliżu granicy z Kazahstanem podczas pracy w ogrodzie wykopał skrzynię, która jak się okazało została zakopana podczas II wojny światowej.

Skrzynia była metalowa, zakopana na głębokości około 80 cm.

„Nie mogłem uwierzyć, że coś takiego znajduje się w moim ogrodzie. Skrzynia była naprawdę ciężka i nie było łatwo ją wyciągnąć. W środku było słychać jakieś dźwięki, tak jakby coś klekotało. Gdy w końcu udało mi się ją otworzyć, nie wierzyłem własnym oczom.”

Skrzynia musiała należeć do niemieckiego żołnierza walczącego podczas wojny na froncie wschodnim. Dmitry znalazł w niej mundur i inne osobiste przedmioty.

Rzeczy były w nienaruszonym stanie za sprawą gumowej uszczelki wokół wieka.

Wszystko w idealnym stanie, aż ciężko uwierzyć!

Pełne wyposażenie żołnierza.

W skrzyni znajdował się także portfel z pieniędzmi.

Z oznaczeń na mundurze wynika, że właściciel należał do korpusu medycznego armii niemieckiej. Mógł być lekarzem w randze kapitana.

Dmitry z ogromnym podekscytowaniem przeglądał rzeczy.

To wszystko było przecież reliktem przeszłości.

Znalazł także dwa pudełka rumu i dwie skrzynki z cygarami.

W rzeczach znalazły się także dokumenty i kartka pocztowa z nazwiskiem Gerhard Pachler.

Prawdopodobnie zakopał rzeczy, by po nie wrócić. Ale nie wrócił. Historycy mają nadzieję ustalić losy właściciela i jego potomków.

Pewnie zastanawiasz się teraz czy nie przekopać swojego ogródka?

Źródło i Fotografie: imgur.com