in

Przez 25 lat nie zmywała makijażu przed snem. Lekarka była zszokowana tym, co zobaczyła pod jej powieką

Każdej z nas zdarzyło się nie zmyć makijażu przed pójściem do łóżka, bo byłyśmy zbyt zmęczone.

Jednak raczej, żadnej kobiecie nie zdarza się to często. Może z wyjątkiem jednej – Theresy Lynch.

Theresa nigdy nie zmywała maskary z rzęs. Każdego dnia kładła się z tuszem na powiekach i robiła to przez 25 lat.

Usuwała makijaż dopiero gdy był już nieestetyczny. Ale zaraz malowała oczy na nowo. A wieczorem ponownie zasypiała z tuszem na rzęsach.

Po pięćdziesiątce Theresa zgłosiła się do lekarza z „dziwnym uczuciem w oku”.

Kiedy lekarze ją zbadali, byli zszokowani tym, co zobaczyli. Theresa skończyła jako studium przypadku w American Academy of Ophthalmology.

Problem tkwił pod powiekami. Przez 25 lat tusz do rzęs zamieniał się w grudki, co sprawiało, że Theresa czuła się, jakby coś tkwiło w jej oku. Bo naprawdę COŚ tkwiło w jej oku!

Dr Rebecca Taylor, rzeczniczka kliniczna AAO i okulistka, powiedziała: „Grudki dostały się do spojówki i wniknęły w warstwę podspojówkową, trochę jak tatuaż. Utknęły jako szorstkie fragmenty na spodniej stronie górnej powieki, więc za każdym razem, gdy zamykała oczy, czuła jak drażnią gałkę oczną, szczególnie rogówkę”.

Jakby tego było mało, miała również pęcherzykowe zapalenie spojówek. Jest to rodzaj zakażenia bakteryjnego dotykającego pęcherzyki spojówki. Błona śluzowa pokrywająca oko to spojówka, która chroni oko przed infekcjami. Z powodu grudek tuszu na jej powiekach pojawiły się trwałe blizny.

Aż 90 minut trwała próba usunięcia grudek tuszu spod powiek. Osadziły się one głęboko nakładając jedne na drugie. Theresa opowiadała potem: „Moje powieki były spuchnięte i ciężkie. Kiedy dr Robaei podniosła moją powiekę, powiedziała: „O mój Boże … W całej mojej karierze nie widziałam czegoś takiego”.

„Białka moich oczu były przekrwione. Wpadłam w zły nawyk niezmywania makijażu przed snem. Nie powinnam była do tego dopuścić. To bardzo ważne, aby zmywać makijaż każdego wieczoru.”

Wygląda na to, że Theresa wyniosła naukę ze swojego zaniedbania.

woman applying mascara in a mirror

Jej przypadek jest raczej wyjątkiem niż regułą. Trudno chyba znaleźć osobę, która przez 25 lat sypia w niezmytym makijażu!

John Dart z UCL Institute of Ophthalmology mówi: „Tusz do rzęs, podobnie jak wiele kosmetyków, zawiera składniki potencjalnie toksyczne: pigment sadzowy lub tlenek żelaza do ciemnienia rzęs; polimer tworzący film, który pokrywa rzęsy; środek konserwujący; i woski zagęszczające lub oleje, takie jak lanolina, olej mineralny, parafina, wazelina, olej rycynowy, wosk karnauba i wosk kandelila.”

Nie jest wielkim problemem, jeśli śpisz w makijażu przez jedną noc. Jednak nie wolno zaniedbywać tego obowiązku zbyt często!

Koniecznie ostrzeż koleżanki!

Źródło i fotografie: viralnova