in ,

Oto 4 sztuczki od świetnego ogrodnika na posadzenie pysznych pomidorów.

Jeśli chcesz cieszyć się własnymi pomidorami, musisz już teraz się do tego przygotować. W połowie maja trzeba będzie wykonać kolejną, ważną część zadania. Przesadzić je do ziemi.
Mój sąsiad, jest świetnym ogrodnikiem, a jego pomidory były dla mnie zawsze niedoścignionym wzorem. Dziś zdradza jak to robi.

1. Zamiast sadzić pomidory w pionie, układa je tak jak na zdjęciu, bokiem tak, by liście dotykały ziemi.

2. Ziemię wokół sadzonek posypuje sodą oczyszczoną, około 4 łyżki na sadzonkę. Trzeba uważać, żeby nie sypać na same sadzonki tylko na ziemię wokół. Podobno dzięki sodzie pomidory są znacznie słodsze.

3. Przy sadzonkach zostawia miseczki z wodą. Dzięki czemu ptaki nie muszą gasić pragnienia dziobiąc pomidory i niszcząc plony.

4. Przejrzałych pomidorów nigdy nie wyrzuca. Kroi na plasterki i rozkłada na powierzchni ziemi nasypanej do wiadra. Po dwóch tygodniach ma nowe sadzonki.